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Projet Drakerys - Un univers possible pour TUS ?

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Projet Drakerys - Un univers possible pour TUS ? Empty Projet Drakerys - Un univers possible pour TUS ?

Message  latribuneludique Ven 6 Juin 2014 - 10:19

Drakerys est un futur jeu de grosse escarmouche dont le Kickstarter est en cours ici.

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C'est du terrestre, c'est du 28mm... Pourquoi qu'il en cause ici ?

Tout simplement parce que le jeu va se lancer autour d'un concept précis : un archipel d'îles vient d'apparaître et les flottes des protagonistes se lancent à l'assaut !

Si on ajoute à cela le fluff de l'un des personnages exclusifs du KS qui nous parle d'affrontements sur mer et je me dis que le jeu pourrait donner un bon contexte de jeu pour The Uncharted Seas :

   RAGNOR, SCOURGE OF KOBAN

   The Orc Kingdom of Ashral and the Holy Paladinate of Irosia have been battling for centuries. The worse conflict came with the Manikar War: Orcs lost an entire tribe, and the well-defended island of Manikar. The Emperor then offered the island to his wife (nice, right?).

   This offense lead to an endless conflict upon the sea. For decades, Orcs trained their troops to sink the heavy irosian ships, and engage in raids on the Empire’s large shores. All this time, the Orc city of Koban bore the flag of war against the imperial invader, and earned a well-deserved reputation for having the most aggressive fleets on this southern part of Drakerys.

   Ragnor is the heir of the Manikar War. A hired blade at first, he raised his position until he could become the city’s leader, but declined. Instead, he wanted to be the Scourge of Koban, the champion anyone would call in the vicinity to protect the city’s interests. Since that brutal time, Ragnor leads the Koban forces against any threat, chooses the next targets to strike, and is always the first to set foot in enemy territory. Only a few Orcs are as strong and insightful as him. Ragnor is a charismatic leader and a great warrior.

   The sudden appearance of the Valgar Islands, right between Ashral and Irosia, is fueling the call for vengeance of all Ashral Orcs. Some of them are aware of the archipelago’s dark history and great value, and most are eager to bash some human heads, just for the kicks and giggles. For Ragnor, both reasons to sail the ships and go to war are good!


Aujourd'hui, 4 races sont prévues :

Les Humains (archétype plutôt classique) peuvent parfaitement être représentés par l'Empire Humain.
Les Orques (archétype classique aussi) peuvent être représentés par les Pirates Orques.
Les Elfes (typés amérindiens) ont un look assez adapté à la flotte Thanira.
Et les Nains (avides d'or et nécromants à leurs heures) seront certainement bien représentés par les Shroud Mages.

Pour l'instant c'est tout bon ! Smile
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