[DW] STORM OF STEEL arrive… Avec un bonus !

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Message  Urial le Jeu 4 Oct 2012 - 12:25

bah ce n'est pas si petit ^^

voila le robot "prussien"



vous voyez pas la différence?

le seul point commun pour moi c'est qu'ils sont tous de formes humanoides Suspect
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Re: [DW] STORM OF STEEL arrive… Avec un bonus !

Message  latribuneludique le Jeu 4 Oct 2012 - 13:12

Je persiste à croire que c'est le schéma de couleurs qui ne va pas.

On retrouve quand même pas mal d'éléments : les espèces d'épaulette, l'arme à la Cobra du bras droit, etc.

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Re: [DW] STORM OF STEEL arrive… Avec un bonus !

Message  Mr Gob le Jeu 4 Oct 2012 - 13:33

Sur l'image en 28mm oui on voit les détails mais de la à réussir à faire la comparaison précise avec sa version DW... Franchement ça me semble tout a fait cohérent!
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Message  Urial le Jeu 4 Oct 2012 - 13:45

desoler les gars, mais je ne vois pas la même chose que vous... tete plate pour la version 10mm, pied rond et non en crois, aucun renfort sur le cou, bref... meme en 10mm on peut faire des details !
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Message  latribuneludique le Jeu 4 Oct 2012 - 14:16

Urial a écrit:desoler les gars, mais je ne vois pas la même chose que vous... tete plate pour la version 10mm, pied rond et non en crois, aucun renfort sur le cou, bref... meme en 10mm on peut faire des details !

Je ne sais pas quelle est la taille de la figurine en fait, je me disais juste que s'ils étaient capables de faire ça, ils pouvaient fort bien faire de l'infanterie 10mm pour Firestorm Invasion... Wink

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Re: [DW] STORM OF STEEL arrive… Avec un bonus !

Message  Urial le Jeu 4 Oct 2012 - 15:14

huhu j'ai repris sans le savoir ton echelle, mais ca doit etre du 10 voir du 15 ^^
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Re: [DW] STORM OF STEEL arrive… Avec un bonus !

Message  Youenn le Jeu 4 Oct 2012 - 16:59

Je suis pour ma part totalement convaincu par les mini-robots.
Comme beaucoup, j'attend de voir ce que donnerons les règles d'infanterie, je ne suis pour le moment pas forcément trop convaincu...
Mais je suis quasiment sur d'acheter le bouquin.
Ils ont au moins réussi leur coup! ^^
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Re: [DW] STORM OF STEEL arrive… Avec un bonus !

Message  latribuneludique le Jeu 4 Oct 2012 - 17:26

Urial a écrit:huhu j'ai repris sans le savoir ton echelle, mais ca doit etre du 10 voir du 15 ^^

Pas forcément, cela pourrait fort bien être même du 6mm. Wink

Certainement pas du 15mm par contre.

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Re: [DW] STORM OF STEEL arrive… Avec un bonus !

Message  Urial le Jeu 4 Oct 2012 - 19:31

rien que la page sur le debarquement a l'air superbe ^^ si le ramage et a la hauteur du plumage sa risque de vraiment dechiré Smile
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Re: [DW] STORM OF STEEL arrive… Avec un bonus !

Message  Mr Gob le Jeu 4 Oct 2012 - 19:37



M'ont quand même l'air sacrément identique :/ A part peut-être les épaulières qui sont moins redressé sur la version mini...

Dans tous les cas je suis curieux de voir ce que vont donner les règles d'infanteries et les nouveaux profils Very Happy
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Re: [DW] STORM OF STEEL arrive… Avec un bonus !

Message  Urial le Jeu 4 Oct 2012 - 19:39

alors c'est buntz qui a peut etre raison, la peinture ne leur rend pas du tout justice... Pouce en bas
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Re: [DW] STORM OF STEEL arrive… Avec un bonus !

Message  vonhymack le Jeu 4 Oct 2012 - 21:39

Un playtesteur a dévoilé des infos sur le contenu :

Spoiler:
Delboy here!

Spartan Andy has kindly let me off the leash a bit to answer a few questions folks might have regarding the book contents.

The SESWC Playtesters were heavily involved in testing most aspects of the book (except to the background which is always top secret! ) so we might be able to shine some light on the possible content of the supplement.

Inside there will be Belgians (both Royalist and ....er...Non-Royalist).....this is a nice mechanic that brings them into the sphere of RoF, KoB and PE players.

Dominion of Canada vessels are in which add considerable punch to both KoB and FSA land fleets.... the 'Funnies' for this nation are brutal and expensive!

Kingdom of Denmark sea vessels make an appearance (my favourite being the Hussar variant!) Both versions move 'sharply' and drop special mines... [I can see my Prussians making unreasonable demands upon my wallet to buy these guys!]

The Polish/Lithuanians are a great addition to the RC fleet too, with lots of flame weapons, they are sure to give their usual Prussian adversaries a roasting...

The Prussian too get a Scandic boost with the Teutonic Order making an appearance....the Faust Robots are fearless killing machines! and the adapted Air Ship, whilst expensive, is the perfect delivery vehicle for them.

Those of you who have played other company's games will recognise the principle of 'Special Characters' and Storm of Steel has a chunk of 'em! (Sturm, Avis, Duke to name a few) The blog says these will be adapted models (I guess with resin and metal bits added on..)......so you will all rue the day when I field General Sturm's Mega-Metzger!

Scenario-wise, the mix is fantastic. Attacks on oil rigs, Amphibious Landings, A Bridge Assault, etc...means that diversity and scope are the focus!....and there are MAPS!....All are designed to really test the veteran gamer, but smart-cookies who are new to the Land Game will enjoy these too!

Finally there is Infantry! Just to put a few folks minds at ease, the decision in design right from the start was that the addition of Infantry in DW was to be a flavour-mechanic rather than an overpowering one. The game is all about big tanks/airships/robots etc and infantry shouldn't be seen to take over! I have to be honest at the start of the process I was convinced infantry were needed, but the more I played with them the more I came to admit they are a solid addition, a condiment not an ingredient.....[and those of us who have bought a bunker....and got a ton of small and medium garrison buildings will be very happy]

Basically, one of the reasons why most Naval-focused DW players had shied away from the land game in the past was the lack of diversity within the theatre, I'm happy to report that with this book, everything changes. The nations involved get loads of new rules and MARs, tons of new toys to use, great scenarios to get the veteran gamer salivating, and I'm hopeful that it will open up a new sphere of gaming to everyone!

Cheers, and any questions? (within reason...don’t ask me to quote rules...cos I wont tell!)

Delboy.

[...]

I'll give it a go at answering, but prepare yourselves for a long and winding ramble!

Infantry - They are based at the Company Level for each pip on the dice, with Battalions being the method of collective measurement (ie a Token with 6 Company Dice Strength is a full Battalion)

Infantry In-Game - Its a good question. During testing we played a load of games ranging from 1 or 2 stands of infantry to (rules breaking) all infantry games. they tend to work best if you use them to support your gameplay rather than define it in my experience. Its been mentioned before that they are more of a flavour rather than a core element of Land Games (presumably because technology has advanced to encourage nations to field vessels instead). This is no bad thing as we found the all infantry games were a bit of a slog, with players moving VERY slowly towards the enemy.... (so as not to suffer Stamina Loss and inevitable Combat Effectivness reduction)

*Engineers are very effective at clearing enemy Mine fields, so in testing we found them to be very good in attack..... but their repair ability is also darn handy too
*Artillery was probably the biggest sticking point within our testing as about half of us felt the mechanic was better represented as a model (a sort of Anzio Annie gun-thingy), but the desision was made to press ahead into short-range IDF troops eventually (think of them more like a Mortar Battlation - if such a thing were to exist!)
*Reserve Troops are a solid addition to the forces prone to expending AP in-game, their Depot MAR coming in handy for Land Ships that suffer critical AP Loss (ie Hard Pounding)........Those of us who play the Land Game a lot hate that crit as it makes our Land Ships (who unlike the Sea game, dont have Escorts to insulate them) suddenly very vulnerable to small-tank-rush-boarding action.
*Line Infantry - The ground pounders. These are essentially your CAP for land.....or a Combat Ground Patrol if you prefer. They are all rounders, capable of engaging other battalions and protecting assets on the battlefield. Most early games should probably have these to start with I reckon.
*Grenadiers/Cavalry - The Assault Troops. These guys are very good against other infantry (especially when mechanised) and have a one-off attack against armour (like Dive Bombers). During testing these guys distinguished themselves over and over again, leading to a slow point creap to help create balance. They are still very solid, but care must be taken to keep them back, ready to attack the right target at the right time.....and dont let them get strafed by enemy fighter wings!
*Mechanised Infantry - I really should mention that all infantry get a chance to upgrade to mechanised (thus increasing their movement!) for an additional points cost.....or you might want to field them using forward garrisons....or Combat Drop them into the battle.....or bring them in on Small Landing Barges...... or make the poor beggars walk.... Wink

Alliance Nations - Real care was taken to allow those nations that have a degree of self determination within the background to be capable of fielding their own forces. A certain amount of lend-lease was needed of course, but players who own core nations HAD to be able to play with the new nations with only limited investment. Basically we all wanted to break down any barrier folks might have to gaming with the new supplement and its models whilst at the same time not short changing the new nations.

Scenario-wise - Discussion regarding the scenarios builds and their combatants was 'energetic' to say the least. Initially the suggestion of creating a multi-nation campaign format (...much like my Lodestone Campaign) was touted, but given the volume of rules within the book, it was felt that this might be a step too far for most. So we settled upon a similar format as was found in Hurricane Season. We were concious that the scenarios should contain the alliance nations to help showcase them, but of course using the MFV anyone can play them. Long term I'm sure Spartan will want to look at the 'generic-campaign' format because it energises gamers, and that's what Spartan are all about, but for now these scenarios are pretty water tight (I hope) providing tough gameplay decisions for veterans and noobs alike.

New Models and Special Characters - These are SoS focused heroes that played critical roles within the storyline. I cant say too much regarding their looks.....We tested them with proxies Wink ....but they are a great flavour addition. Players are free to use them in other re-fights if they like (provided the opponent agrees), and if I'm honest they all kick ass on the tabletop.....so assuming the models look good (and knowing Spartan, I'm sure they wil bel.... ) I'll probably get them all.....er...just out of a sense of completness you understand.... :unsure:.

The Future of the Land Game - Its clear that Spartan are keen to develop the 3-theatre concept. More models in Land and Air are inevitable I reckon. this should help to broaden Naval/Air gamer's playability within the Dystopian universe by opening a new avenue to collect and game within and help keep the game fresh for everyone. Spartan have announced the new raft of models that will be coming out in the first half of next year and the contents of the list is telling I think.... Wink

My preferred 3rd Book would be situated in the Med/North Africa, if I'm honest, with CoA, FSA and EoBS getting a look in. Ottomans, Italian States, Egypt, etc could also enter the mix.... But time will tell. There are lots of games to play first.

Given the success of Hurricane Season worldwide, its clear that the campaign book supplement format is popular with gamers. Good business practice suggests that Spartan will continue to provide more.....but there is another reason..... I've found with our interaction with the chaps at Spartan Towers that unlike other playtesting our club has been involved in, the folks in this company REALLY DO play the games and as a result are passionate about the direction it takes.

Its one of the reason we are all so commited to testing with them - its really hard to knowingly let fellow gamers down. With a Company the interaction is face-less, but with gamers its personal. Smile


I hope I've answered most of your questions with a reasonable (....but not too effusive) degree of clarity.
The process of Campaign Supplements started with Hurricane Season and now continues with Storm of Steel. I hope players out there enjoy gaming with it as much as we did testing it, and it leads to everyone playing bigger, more diverse and exciting games!

Cheers, and thanks for reading.
Delboy ...and the rest of the SESWC Playtesters!


NATIONS ALLIEES:
- En gros, les Belges auront une mécanique particulière.
- Pour le KoB et les FSA les Canadiens sont des brutes à gros budget.
- Les Danois pour le PE sont manœuvrables et lâchent des mines spéciales.
- Les PoLi renfenorcent bien les Russes avec plein de lance-flammes.


NATIONS PRINCIPALES :
- Les Fausts Teutoniques et leur zep transporteur sont bœufs.
- Des personnages spéciaux auront des figs attribuées (genre un Mega Metzger).
- Les ajouts d'unités et les nouveaux MARs pour les factions concernées modifient pas mal l'environnement du jeu notamment terrestre.
- Les nations alliées peuvent se jouer seules (pour remplir les conditions de mise en jeu il semblerait que l'on pioche dans les figs des nations principales).
- De nouvelles figs sont à attendre pour début 2013.


CAMPAGNE :
- Il y aura des cartes tactiques pour se représenter les mouvements stratégiques.
- Les scénarii seront variés : attaque de plateforme pétrolière, de pont, débarquements, etc.
- Ils sont jouables part toutes les nations même s'ils proposent des nations par défaut (comme dans HS).


L'INFANTERIE :
- L'infanterie donne du piment aux parties sans être toutefois indispensable. Il y a de fortes interactions avec certains bâtiments type bunker.
- Les dés sur les tokens d'infanterie comptabilisent le nombre de bataillons qui le composent.
- L'infanterie est assez lente : elle sert surtout à accomplir des tâches variées.
- Ingénieurs : réparent et déminent, se battent bien
- Artillerie : tirent à courte portée
- Réserves : fournissent de l'AP
- Troupes de ligne : comparables au CAP contre l'infanterie
- Grenadiers/Cavaliers : très bons pour l'assaut pur
- Troupes Mécanisées : on peut upgrader toutes les unités pour les rendre plus mobiles

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Re: [DW] STORM OF STEEL arrive… Avec un bonus !

Message  Mr Gob le Ven 5 Oct 2012 - 1:12

Merci beaucoup Vonhymack pour ces infos!Ca m'a l'air très intéressant, hâte de tester ça ! Je pense que j'investirai dans la partie terrestre!
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Re: [DW] STORM OF STEEL arrive… Avec un bonus !

Message  Hiigara le Ven 5 Oct 2012 - 1:30

Mr Gob a écrit: Je pense que j'investirai dans la partie terrestre!
Et tu aurai au combien raison! Bientôt un debrief qui en dira plus long...
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Re: [DW] STORM OF STEEL arrive… Avec un bonus !

Message  Urial le Ven 5 Oct 2012 - 7:18

J'aimerais bien voir la mecanique des cartes strategiques moi ^^

wait and see comme on dit Smile
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Re: [DW] STORM OF STEEL arrive… Avec un bonus !

Message  vonhymack le Ven 5 Oct 2012 - 12:16

Urial a écrit:J'aimerais bien voir la mecanique des cartes strategiques moi ^^

wait and see comme on dit Smile

A priori ce seront des cartes qui serviront à illuster la campagne. Si tu as lu Hurricane Season, elles manquaient grandement...

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Re: [DW] STORM OF STEEL arrive… Avec un bonus !

Message  sandar le Mer 10 Oct 2012 - 13:39

Moi perso j'ai hate de voir , parce que D.W. pour moi s'est "Air-Terre-Mer" en même temps.
Et si en plus j'ai le droit à une charge Banzaï de samourai, fou furieux, en jet pack ave Twisted Evil c des masques de démon , je prend .....!

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